توصيه‌هاي ساده اما مفيد جهت سالم سپري كردن دوران سالمندي

روزانه بطور مرتب ورزش كنيد، پياده‌روي بسيار مفيد است.
– با دوستانتان مشاعره نماييد، جدول حل كنيد و يا بازيهاي فكري انجام دهيد.
– بصورت سالانه معاينات دوره‌اي دندانپزشكي را انجام دهيد.
– از چرت‌زدنهاي روزانه خودداري كنيد و يا تعداد آن را كم كنيد.
..
– از نوشيدن مايعات بعد از ساعت 8 شب خودداري كنيد.
– براي خارج كردن جرم، گوش را دستكاري نكنيد.
– وسايلي كه هميشه از آن استفاده مي‌كنيد مانند عينك يا كليد را در يك جاي مشخص قرار دهيد.
– در فواصل زماني حداقل 2 ساعت يكبار اقدام به تخليه ادرار كنيد.
– 8 تا 6 ليوان مايعات در طول روز بنوشيد.
– به اخبار راديو و تلويزيون گوش دهيد و براي ديگران بازگو نماييد.
– به تمرينات ورزشي حداقل دوساعت قبل از خواب خاتمه دهيد تا باعث اختلال خواب نشود.
– از ليز نبودن كف پوش حمام اطمينان حاصل نموده و از پادري‌هاي پلاستيكي مخصوص كف حمام استفاده نماييد.
– از جوانه غلات مانند: جوانه گندم، جوانه عدس و جوانه ماش كه سرشار از ويتامين‌هاي گروه ب و ويتامين ث مي‌باشند، استفاده نماييد.
– در يك ساعت معين در شب به رختخواب برويد و يك ساعت معين در صبح بيدار شويد.
– از خوابيدن در محيط‌هاي پر سر و صدا و در نور زياد خودداري كنيد.
– مصرف دو تا سه بار ماهي در هفته مي‌تواند خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي و آلزايمر را كاهش دهد.
– دندانهاي مصنوعي را شبها هنگام خواب از دهان خارج نماييد و در يك ظرف آب يا آب نمك تميز قرار دهيد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *